Persoana interesată trebuie să se înscrie în platforma e-tax, să depună cererea pentru certificat online, iar după obținerea lui, acesta se descarcă de pe site-ul SPIT Constanța. După completarea online a cererii, aceasta va fi înregistrată și procesată pentru identificare și validare.
Important de menționat este că, dacă persoana nu este înregistrată pe platforma e-Tax, va primi datele de identificare după depunerea cererii de înregistrare.
Certificatul fiscal va fi publicat în 48 de ore de la depunerea cererii, respectiv 24 de ore pentru certificatele fiscale emise în regim de urgență. După publicarea certificatului fiscal, contribuabilul va primi un e-mail de confirmare, pe care îl va putea descărca din contul e-Tax, secțiunea Certificate fiscale/ Listă certificate.
Condițiile pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală sunt cele prevăzute la art. 159, alin. (2) și alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală, astfel: pentru orice scop, altul decât pentru înstrăinarea bunurilor (licitație, intabulare, etc.) – certificatul de atestare fiscală se eliberează pe baza datelor cuprinse în evidența creanțelor fiscale a organului fiscal local și cuprinde obligațiile fiscale restante și, după caz, obligațiile fiscale scadente până în prima zi a lunii următoare depunerii cererii; pentru înstrăinarea bunurilor (clădiri, terenuri, mijloace de transport) – prin certificatul de atestare fiscală trebuie să se ateste achitarea tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local, iar pentru bunul ce se înstrăinează, proprietarul bunului trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se înstrăinează bunul.