Statul se pregătește să mai pună niște ageamii la șefia Șantierului 2 Mai Mangalia

Șantierul Damen Mangalia a intrat oficial în insolvență, cu datorii de 160 de milioane de euro invocate de olandezi, iar principala grijă a statului acționar majoritar este să mai pună niște incompetenți la șefia Șantierului Naval 2 Mai SA Mangalia. Societatea din Mangalia deținută de Ministerul Economiei, în proporție 94 %, administrează pachetul de 51% din acțiunile Damen Shipyards Mangalia SA și ar trebui, teoretic, să alinieze profesioniști de elită, mai ales acum, când una dintre cele mai importante companii din Constanța se află în pragul colapsului. Statul român se încăpățânează să fie cel mai prost manager, iar printre dovezile oferite cu nemiluita în acest sens este și modalitatea în care știe să-și prioritizeze interesele. Astfel, marea grijă a Ministerului Economiei este acum numirea unor noi administratori provizorii la fel de ageamii ca toți cei rulați până acum la Șantierul Naval 2 Mai SA, societatea de stat care deține pachetul majoritar de 51% din joint-venture-ul Damen Shipyards Mangalia. Informația apare într-un raport emis Bursei de Valori București și întocmit pe 18 iunie 2024, deci cu o zi înainte de intrarea în insolvență a șantierului Damen. Astfel, Consiliul de Administrație (CA) a convocat pentru data de 23 iulie 2024 a Adunării Generale a Acționarilor (AGA), următoarea ordine de zi: ”1. Alegerea administratorilor provizorii ai Societății 2. Stabilirea duratei mandatelor administratorilor provizorii. 3. Stabilirea indemnizației brute fixe lunare a administratorilor provizorii”.În prezent, CA-ul de la Șantierul Naval 2 Mai SA este alcătuit din Gabriela Cătălina Danciu, Emilia Mirela David și Luminița Vlădescu- toate numite în această funcție de ministrul Economiei, Ștefan Radu Oprea. Director general al societății este Doru Jianu. Singurul șef cu experiență în domeniu este Doru Jianu, administratorii puși de stat fiind complet paraleli cu orice fel de activitate navală.Iar pentru a ”sărbători” insolvența Damen Shipyards Mangalia, Șantierul Naval 2 Mai a rămas miercuri și fără site. Pagina web a societății de stat nu a mai putut fi accesată pe parcursul zilei, dovedind că Ministerul Economiei are profesioniști în toate departamentele atunci când vine vorba despre șantierul din Mangalia.Tribunalul Constanţa a deschis pe 19 iunie 2024 procedura de insolvenţă a companiei Damen Shipyards Mangalia SA, iar CITR filiala Bucureşti a fost numit administrator judiciar.Principalele termene dispuse de instanţă în acest dosar sunt:02.08.2024: înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitorului 22.08.2024: termenul de verificare a creanţelor, de întocmire si publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe 27.08.2024, ora 12: data primei şedinţe a adunării creditorilor.„În acest proiect complex vom contribui cu tot know how-ul echipei CITR acumulat pe parcursul a peste 22 de ani în gestionarea unor restructurări prin procedura insolvenţei cu impact major în economia noastră. În următoarea perioadă echipa CITR va analiza activitatea companiei pentru a înţelege în profunzime businessul şi pentru a identifica condiţiile in care este posibila redresarea. Ne propunem să asigurăm cât mai multă stabilitate şi claritate tuturor celor implicaţi. Aşa cum v-am obişnuit, vom asigura transparenţa întregului proces”, a declarat spune Paul Dieter Cîrlănaru, CEO CITR.Damen Shipyards Mangalia SA a înregistrat pe 30 mai 2024 un dosar la Secția a II-a civilă a Tribunalului Constanța, având ca materie Faliment, prin care își solicită, ca debitor, deschiderea procedurii insolvenței. Cererea a venit la doar 2 zile după ce, pe 28 mai 2024, creditoarea Damen Holding BV cu domiciliul ales la Reff & Asociații SPRL a solicitat falimentul debitoarei Damen Shipyards Mangalia SA.Damen s-a retras definitiv din șantierul din Mangalia și a dat statul român în judecată pentru încălcarea contractului de asociere din 2018, cerând daune de 500.000.000 de euro. Olandezii reușesc astfel să facă praf și pulbere singurul șantier naval deținut de România, după ce nici coreenii de la Daewoo nu au reușit acest lucru, în aproape 20 de ani. Aproape 1.100 de angajați au intrat în șomaj tehnic.  

Sursa: ReplicaOnline.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ALTE STIRI

Newsletter

Ramai conectat cu ultimele noutati din Constanta

EVENIMENTE CONSTANTA

PRIMARIA CONSTANTA

No Content Available

ULTIMELE STIRI

Vremea Constanta
Your API key is not activated yet. Remember that newly created API keys will need ~ 15 minutes to be activated and show data, so you might see an API error in the meantime.
Or
Invalid API key. Please see http://openweathermap.org/faq#error401 for more info.
Close

Close
Navigation
Categories