Grupul Iulius, care a anunțat o investiție gigant în Constanța, este lider regional în industria mallurilor, rivalizând cu marile centre comerciale din București. Proiectele emblematice din Timișoara, Iași și Cluj-Napoca rămân printre destinațiile preferate pentru shopping și petrecere a timpului liber. Performanța acestor centre este susținută de conceptul integrat work-live-play pe care îl au la bază, care a fost dezvoltat în premieră în România de Iulius. Perspectivele de viitor sunt promițătoare pentru inițiatorul proiectelor mixed-use, având în vedere investiția majoră planificată pentru Constanța.
Palas Iasi – proiect mixed-use IULIUS
Profit.ro a publicat recent o analiză a performanței mallurilor din România în 2023, potrivit căreia mallurile rămâne atractive pentru consumatori, mai ales dacă depun eforturi în acest sens. Cifra totală de afaceri a mallurilor din România înregistrată anul trecut este cu 8% mai mare decât în 2022. Interesant este că în vârful Top 10 apar și jucători din afara Bucureștiului, care evoluează umăr la umăr cu „greii” din Capitală. Este cazul grupului Iulius, care se poziționează și anul acesta la vârful ierarhiei, pe poziția a doua, cu venituri de 140 de milioane de euro, cu 7,7% mai mari decât în 2022, și cu profit pe toată linia mallurilor prezente în orașe reprezentative din țară.
Iulius Town Timișoara, proiect de regenerare al grupului Iulius, se menține, pentru al patrulea an consecutiv, pe locul trei în ierarhia națională, cu afaceri de 41,8 milioane de euro, după două mari proiecte din Capitală. La mică distanță, pe locul patru, se află Palas Iași, cu afaceri de 36 de milioane de euro, cu funcțiunea de retail a primului proiect mixed-use de regenerare urbană care s-a realizat în România, pe care Iulius l-a inaugurat în 2012. Iulius Mall Cluj este pe poziția a șasea, cu o cifră de afaceri în creștere la 34 de milioane de euro, și devansează, de asemenea, proiecte comerciale reprezentative din București.
Iulius Cluj
Cum reușește Iulius să-și țină proiectele în top, pe o piață competitivă? Prin conceptul personalizat pe așteptările publicului din fiecare oraș și formatul care include totul în același loc, componente ce se completează una pe alta și sporesc atât atractivitatea, cât și performanța. „Este important să putem acomoda toate funcțiunile de care credem că orașul are nevoie și să asigurăm, în același timp, un element de diferențiere, care va transforma proiectul într-o destinație. Constanța, fiind cel mai urbanizat județ din țara noastră, cu peste jumătate de milion de locuitori în orașe, are nevoie de o infrastructură de business pe măsură pentru a menține în oraș forța de muncă înalt calificată și, credem noi, de mai multe oportunități de petrecere a timpului liber, de mai multe spații verzi, de mai multe experiențe care să îi dea o și mai mare vitalitate culturală”, explică Raluca Munteanu, directorul de dezvotare al grupului, într-un interviu acordat Cuget Liber.
Iulius Town Timisoara 1
În 2023, grupul Iulius a înregistrat o creștere de 10% a cifrei de afaceri față de anul 2022 și un trafic de peste 70 de milioane de vizite. Elementul distinctiv al proiectelor Iulius, dar unul care și generează trafic, sunt grădinile amenajate prin investiții de milioane de euro, comparabile cu cele pe care le vizitezi în marile orașe europene. Grădinile Iulius din Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, deschise permanent publicului larg, sunt printre cele mai atractive locuri din oraș și au devenit, de-a lungul timpului, locurile în care se desfășoară spectacole artistice, festivaluri, târguri și expoziții. Un atu ar fi și faptul că, atunci când sunt dezvoltate, proiectele realizate de Iulius includ și infrastructură publică, ce asigură accesul facil și o deschidere către o cât mai mare parte din oraș.
800 milioane de euro pentru proiectul din Constanța
Planurile Iulius includ Constanța ca următoare destinație de dezvoltare, unde propune cel mai mare proiect de regenerare urbană, de peste 800 de milioane de euro, care va include o zonă de retail, cu o serie de concepte de entertainment, educaționale, culturale, dar și clădiri de birouri, parcuri și funcțiuni pentru timpul liber. Investiția va revitaliza inima orașului de la malul mării și o va reda întregii comunități, dar și turiștilor. Proiectul va fi dezvoltat pe 38 de hectare de teren al Oil Terminal, neutilizat de peste 10 ani.
https://mycta.ro/wp-content/uploads/2024/07/palas-iasi-proiect-mixeduse-iul-1721299716-1.jpghttps://mycta.ro/wp-content/uploads/2024/07/iulius-town-timisoara-1-1721299881.jpghttps://mycta.ro/wp-content/uploads/2024/07/iulius-cluj-1721300012.jpg