Două oferte pentru electrificarea şi reabilitarea căii ferate Constanţa – Mangalia

Doi operatori economici au depus oferte la procedura de licitaţie deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de electrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Constanţa – Mangalia (43 km), investiţie finanţată din fonduri nerambursabile, capitolul „Proiecte de electrificare şi reabilitare cale ferată, cu perioadă de elaborare 2021 – 2030”. Cei doi operatori care au depus oferte sunt Asocierea Drum Asfalt – SC Alstom Transport SA şi Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret AS – Rotary Construcţii Mentenanţă.

Valoarea estimată a achiziţiei publice – proiectare şi execuţie lucrări – este de 1.317.921.813,80 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar durata pentru elaborarea proiectului tehnic va fi de 10 luni şi 24 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Prin acest proiect, se urmăreşte electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată existentă, pentru creşterea vitezei de circulaţie până la 120 km/h, dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent şi de viitor o impune, modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, a spaţiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonelor comerciale şi asigurarea facilităţilor pentru persoanele cu mobilitate redusă, sistematizarea staţiilor CF, montarea elementelor de siguranţă pentru călători – balustrade, rampe de acces pentru persoane cu dizabilităţi, garduri de protecţie între linii etc., modernizarea echipamentului de telecomunicaţii, inclusiv a sistemului de informare a publicului călător.

„Obiective generale ale programului de electrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Constanţa – Mangalia sunt următoarele: reducerea timpului de călătorie, prin creşterea vitezei de circulaţie pe întregul tronson şi eliminarea necesităţii schimbării locomotivei în staţia Constanţa; creşterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătăţirea capacităţii de circulaţie şi sporirea gradului de siguranţă; grafic de mers cadenţat; optimizarea traficului de marfă de tranzit, prin introducerea tracţiunii electrice; reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi a impactului negativ asupra mediului; reducerea consumului de energie”, au transmis reprezentanţii SRCF Constanţa. 

Sursa: CugetLiber.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ALTE STIRI

Newsletter

Ramai conectat cu ultimele noutati din Constanta

EVENIMENTE CONSTANTA

PRIMARIA CONSTANTA

No Content Available

ULTIMELE STIRI

Vremea Constanta
Your API key is not activated yet. Remember that newly created API keys will need ~ 15 minutes to be activated and show data, so you might see an API error in the meantime.
Or
Invalid API key. Please see http://openweathermap.org/faq#error401 for more info.
Close

Close
Navigation
Categories