Statistica publicată miercuri, 13 septembrie, arată că, pe piaţa naţională, topul primelor zece mărci de autoturisme şi autovehicule comerciale, după primele opt luni din anul 2023, este condus de Dacia (32.884 de unităţi), urmată de Renault (10.229), Toyota (7.777), Volkswagen (7.675), Skoda (7.083), Ford (6.934), Hyundai (6.119), Mercedes Benz (5.970), Suzuki (3.178) şi BMW (3.070).
Pe ansamblu, autoturismele (ce reprezintă aproximativ 84% din total) au înregistrat, la nivelul lunii august a acestui an, un volum de 12.750 de unităţi, cu 2,4% mai mult decât în luna similară din 2022.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele opt luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 2,2% faţă de cota deţinută în perioada similară din 2022, până la o pondere de 63,5%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, se înregistrează o scădere de 0,5% de la an la an şi deţin o cotă de 13,1% din total.
Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns să deţină, la finele lunii august 2023, o cotă de piaţă de 23,4%.
În această categorie, autoturismele full electrice deţin o cotă de 10,7% din piaţă, în prezent, de la 7,8%, în primele opt luni ale anului anterior.