Revizuirea studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii „Amenajarea râurilor Argeş şi Dâmboviţa pentru navigaţie şi alte folosinţe” este în derulare, estimată a se finaliza la sfârşitul anului 2024.
În cadrul actualizării studiului de fezabilitate, este cuprinsă şi o activitate referitoare la stabilirea coridorului de expropriere şi identificare a proprietarilor. Abia după aprobarea prin hotărâre de guvern a indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei şi aprobarea coridorului de expropriere se va demara efectiv procesul de expropriere pe cauză de utilitate publică, conform prevederilor legale.
„Proiectul Canalului Dunăre – Bucureşti datează de pe vremea Regelui Carol I, fiind cel mai vechi proiect de ţară, acest obiectiv fiind considerat vital pentru dezvoltarea României. În momentul de faţă, se lucrează, se fac paşi mari pentru ca acest canal să devină realitate.
Valoarea totală a proiectului este de peste cinci miliarde de euro”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile (CN ACN) Constanţa SA, Florin Goidea.
Cu trecerea timpului, lipsa finanţării pentru finalizarea lucrărilor/punerea în conservare a acestora a condus însă la degradarea lucrărilor. Pentru reluarea lucrărilor pentru acest obiectiv de investiţii sunt necesari a fi parcurşi următorii paşi:
– Finalizare revizuire studiu de fezabilitate – decembrie 2024, dacă nu va exista o prelungire a perioadei necesare pentru emiterea acordului de mediu;
– Aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei concomitent cu aprobarea culoarului de expropriere.
Având în vedere faptul că revizuirea studiului de fezabilitate este în derulare, nu a fost stabilită încă o perioadă pentru proiectarea şi executarea lucrărilor.
„După obţinerea tuturor avizelor solicitate prin certificatele de urbanism, în funcţie de constrângerile impuse de instituţiile emitente, se va stabili perioada necesară pentru proiectarea şi executarea lucrărilor. Dat fiind anvergura investiţiei, se va analiza împreună cu proiectantul prezentarea unui plan de implementare, astfel încât durata finalizării investiţiei să fie cât mai mică.
Ţinând cont că este vorba de un proiect de anvergură, este de competenţa Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în funcţie de strategia de dezvoltare şi disponibilitatea resurselor financiare de la momentul avizării indicatorilor tehnico-economici, să stabilească sursele de finanţare pentru finalizarea lucrărilor la acest obiectiv de investiţii”, a explicat directorul general Florin Goidea.