Aceștia au discutat despre proiectele finanțate prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) care sunt în curs de implementare la aeroporturi, despre aspecte legate de siguranța și securitatea în aeroporturi și despre prognozele referitoare la traficul de pasageri și posibilitatea dezvoltării rețelelor de rute. Un subiect de actualitate care a fost dezbătut de participanți a fost cel referitor la aderarea României la spațiul Schengen la nivelul frontierelor aeriene, începând cu 31 martie, și adaptările necesare din punct de vedere al infrastructurii fizice, la nivelul aeroporturilor.
„Aeroporturile sunt pregătite pentru aderarea României la Schengen. Este o măsură care va fluidiza traficul în mod considerabil și va veni cu beneficii pentru pasageri. Pentru zborurile în interiorul zonei Schengen aceștia nu vor mai trece prin controalele Poliției de Frontieră, nici la plecare și nici la destinație, ceea ce va însemna un timp mai scurt petrecut în aeroport.
În perioada următoare vom colabora cu Poliția de Frontieră, cu Direcțiile Regionale Vamale din cadrul Autorității Vamale Române și cu Autoritatea Aeronautică Civilă Română pentru recertificarea fluxurilor în aeroporturi și pentru actualizarea procedurilor. Pe parcursul anului 2023 aeroporturile din România au înregistrat un total de 24.593.281 de pasageri, din care aproape 8% au călătorit pe rute interne și restul de 92% pe rute externe. După aderarea României la Schengen traficul înregistrat de aeroporturi va fi aproximativ 30% non-Schengen și 70% Schengen”, a declarat David Ciceo, președintele Asociației Aeroporturilor din România.
Evenimentul organizat de Asociația Aeroporturilor din România a fost un bun prilej pentru toți cei implicați în aviația civilă din România de a face schimb de experiență și de bune practici și a oferit oportunități de networking companiilor cu activitate în domeniu.